Vijf jaar geleden startte NMBS een campagne over hoffelijkheid. Omdat dit ondertussen al vijf jaar geleden was, kwam NMBS met zeven nieuwe boodschappen. In de vorige campagne gaf de vervoersmaatschappij regels aan. Nu bedankt NMBS de mensen die zich eraan houden.

Het doel van die campagne is om de reiservaring van de reizigers aangenaam te maken. Dat is natuurlijk de grootste verantwoordelijkheid van de passagier zelf, want hij/zij moet de regels naleven. Ze willen door deze campagne het wederzijds respect tussen de reizigers benadrukken.

Er zijn zeven verschillende affiches over hoffelijkheid met een duidelijke boodschap. Ze worden niet op een agressieve manier overgebracht, maar op een leuke en positieve manier. De campagne helpt om de Belgische cultuur te verbeteren. Belgen zijn namelijk altijd gehaast en kijken soms alleen voor zichzelf.

Bekijk zeker mijn zelfgemaakt filmpje door op  bovenstaande afbeelding te klikken!

Mijn bevindingen

Ik vind dat dat een campagne is die goed past bij de waarden van België. We willen namelijk respect hebben voor elkaar. Door deze campagne kweken we ook wat solidariteit, want we helpen elkaar op de trein door kleine dingen.  

Ik vind het een superleuke campagne. Zelf heb ik nog niet alle bordjes gezien, maar toen ik ze voor de eerste keer zag, kreeg ik toch een lach op mijn gezicht. Het is iets leuks en door die bordjes heb je nog meer zin om andere reizigers te helpen.

 

https://nieuws.vtm.be/binnenland/nmbs-lanceert-campagne-tegen-agressie-op-de-trein

https://nl.metrotime.be/2018/04/03/must-read/nmbs-hangt-nieuwe-bordjes-over-hoffelijkheid-op/

https://nl.metrotime.be/2018/04/03/must-read/nmbs-hangt-nieuwe-bordjes-over-hoffelijkheid-op/

Maak jouw eigen website met JouwWeb